10 MÅNADER

Idag var det så lungt i jobbet att jag trodde jag skulle somna flera gånger, iaf. om jag satt. Så jag fick ändå hitta på låtsas uppgifter åt mig hela tiden. Amelina fyller 10 månader idag, hon sov när jag kom hem i jobbet och det gör lite ont i hjärtat eftersom hon troligen sover imorgon när jag åker till jobbet också, det är ett problem för mig nu när jag har kvällsskifte ena dagen och morgonskifte nästa. Men som tur är är det sista gången imorgon för nästa vecka är jag 6-10. Lilltjejen ändras för varje dag som går, nu just älskar hon att klättra i trappan. Men man får nog vara hemskt försiktig för hon klättrar snabbt upp och sedan kan hon plötsligt sätta sig ner, utan att veta om hon sätter sig på en trappa eller var. Hittills har allt gått bra. Hon har börjat gå och skuffa en stol framför sig sådär smått också, så vi har full rulle här med att springa efter henne, för hon kryper ju såklart så snabbt som de gör.

En dag när jag kom hem satt sambon och kollade pingu och skrattade, sen startade han filmen till mig och sa "koll på 1:55, tå pingu flippar" och visst, den var faktiskt lite kul.


Hittade ikväll en sida med massa husbloggar, så ni kan ju ta en titt HÄR om ni är intresserade.

Inga kommentarer: