SÅHÄR LÅNGT

 Jag skulle mer än gärna skriva om något annat än vad många skrivit om idag, just det, det vackra vädret. Men egentligen har jag inte så mycket annat att skriva om eftersom jag följt med solen hela dagen och catchat så mycket bruna (OBSOBS, favoritord eftersom det är engelskt och jag har en aning svårt att uttala engelska haha) som jag bara kunnat. Har ennu inte kollat resultatet men det kommer ju med tiden för jag vill ju inte vara en blekfis, men tacka någon ska man väl när man har ganska lätt att bli brun. Har även promenerat till villan och cyklat runt i Kållby. 



Idag är det en vecka sedan Timmen blev kastrerad, och jag tror mig märka förändringar. Han är mycket lugnare och mer avslappnad när han är inne, springer inte omkring och gnäller och vill ut hela tiden. Sedan är han nog lika glad när folk kommer hit men inte lika länge (Ok, Madeleine är ett undantag, henne är han GALEN i) Men tratten är av och stygnen får tas bort på onsdag!

Imorgon skall vi hämta olika målfärger till huset så vi får börja måla utefasaden (?), kanske det heter. Men måste ta flera olika nyanser av samma färg så vi får se vilken som ser bäst ut. Annars, så om ni tycker det går en aning långsamt i bygget och att jag funderar på saker som är en evighet framåt, ex. färg på kök så: JA, just nu går det långsamt. Jag älskar att planera sånt och tycker man inte kan få för mycket av det. Vägen är inte grävd ennu och vi har inte fått varken situationsplan eller bygglov ennu. Men jag kan säga er, att när vi börjar känner jag på mig att det går undan, och så kommer vi inte att flytta in förrän huset är klart från golv till tak.

Denna vecka har jag och Amelina fullt program, eller nej, torsdag är helt ledig. Hjälp, någon med förslag på aktiviteter? Nu skall jag vänta på att denhär NHL kvällen är över, om ni har tråkigt kan ni kolla in Pamppus första och sista videoinlägg.

2 kommentarer:

Pamela sa...

PAMPPU HAHAHAHHAHAHAH :D

Mia sa...

that's your new name :P like it or NÅTT