STETT

PS. Som känt så tankar jag ju inte nånstans förutom fd. Larsmo Lanthandel, en gång har jag tankat vid strandis. Det är ju så lätt när man får tanka så mycket man vill och sedan gå till kassan och säga: hej, jag tanka. Så fixar de resten, ingenting kan ju gå fel då, man kan inte lägga i för mycket pengar osv. Jag tankar inte  på såna ställen ex St1, heller eftersom jag knappast förstår mig på automaten, sen finns det ju på vissa ställen så många olika platser. Som att man kan tanka på en etta eller en tvåa, läskigt. MEN, idag har jag tankat vid ABC't i Larsmo, (alla jublar) men jag hade ju med mig mamma. En gång tidigare tankade jag vid Sale med Pammen. Jag känner ju mig lite osäker ennu men SNART kanske jag vågar börja tanka ensam för jag börjar fatta nu och allt står ju på skärmen steg för steg, men blotta tanken gör mig svettig.

Ps igen: Hur säger man St1?
Själv säger jag Stone eller Stett, och ser inget fel med det, men jag vet inte bättre.

2 kommentarer:

Annika sa...

Alltså Mia, you made my day. :D Jag satt och småfnissa lite när jag tänker på att du har haft körkort lika länge som mig och inte tankat nån annanstans :D oj då du sku veta hur lätt de egentligen är, de kan ju nästan int gå fel :D Hur har du burit dig åt ifall du har vari på nå längre resor och behövt tanka då? :) Och sen skratta jag ännu mera åt stone och stett, jag har hört fler versioner som t.ex "stYKS" alltså finskans 1. Och det låter ju ganska roligt det med. Men det står ju för Statoil 1. Så säger man inte bara ST 1 helt enkelt. :D Tack än en gång, du fick mig på riktigt gott humör.

Mia sa...

Haha! Men va bra om du blev på gott humör :) Nu är det ju så att jag aldrig kört nå längre sträckor, har inte ens kört till Vasa så jag har ju sett till att bilen varit tankad eller i värsta fall svängt in till LARSMO LANTHANDEL. Oj, jag har helt seriöst inte vetat att det heter Statoil 1. Det har inte ens kommit upp i tankarna och aldrig hört, men Station 1 har jag hört sambon säga. :D Alltid lär man sig något! Tänk vad mycket St1 kan bli om man tänker ... Sten!