I'M BACK

Ursäkta för en extremt DU (=fritt översatt dålig uppdatering), men det har varit helg som ni säkert vet och jag har haft hundra saker att göra. I fredags var jag på marknad med syster och Vilda och på kvällen på kaffe med brudarna till O'learys. Hade en jättetrevlig kväll med bra live-musik från project coverway. På lördagen bar det av mot Jakobstad på marknad med familjen och svärmor. Amelina fick en halare och lite kläder av hennes farmor, tack! Amelina var knällig stor del av lördagen, vet inte om hon håller på få tänder men iaf. så rinner det ur hennes mun och hon är snuvig ännu. Så när kvällen kom var vi så trötta så vi spelade Crach Bandicoot (eller va de heter). Idag var vi till Kållby och sedan på kaffe till Deas kusin, intressant va, att höra vad jag har gjort i helgen alltså. Så min helg var bra, hoppas er var det också!

Imorgon skall Tim kastreras, stackarn. Jag tycker så synd om honom, men jag har läst lite på internet och kommit fram till att det kanske är lika bra. Plus att han kommer ju ändå aldrig att få para sig. Och det står att o-kastrerade hundar kan stå vid fönstret och gny och vilja ut hela tiden (vilket han gör), dra hårt i kopplet o bli arg när han ser andra hundar (vilket han också gör) och även att de kan ha dålig aptit!? Det skulle ju absolut inte gå att ha honom vid villan i sommar nå då när villagrannen har en tik, han blev så intresserad av henne ifjol så tillslut måste vi ha något program med honom och hålla ögonen på honom hela tiden när vi var där. Hursomhelst, så stod det att det borde ändra efter att man har klippt nötterna. Jag vet inte själv, det var bara vad jag läste.Och om man tänker, han har ju ändå aldrig riktigt upplevt känslan av att para sig och kan ju därför heller inte att sakna den.





 HERTA


Inga kommentarer: