ETT OCH TVÅ

1. Amelina fick bråttom till kaffekopparna som var i vitrinskåpet så hon satte fart rakt i glaset med huvudet. Stackarn hade missuppfattat det hela.
2. Sambon ringde och sa att vår jättekanin hade fått ungar så vi får en kanin först om 8 veckor (=hoppeligen är den bortglömd tills dess, fast, den skulle ju bortges eftersom den brukar äta upp sina ungar.

Varför ettan och tvåan är där har jag ingen aning om men jag fick för mig att jag hade lust att skriva det så. Hursomhelst så har jag ingen aning om vad vi skall ha för golv i det nya huset, det funderar jag på fastän vi inte hunnit börja bygga ennu. Jag föreslog matta åt sambon, inte för att jag tycker det är snyggast utan för att jag tänkte på nåt sätt att fläckar/rispor skulle synnas mindre? Nej aldrig fick jag som svar så jag antar att det blir parkett/laminat. Hursomhelst så måste det isf. vara ett dyrt sådant som håller bra så det inte är massa klösmärken på det strax. Men jag vet fortfarande inte om jag vill ha ljust eller mörkt? Jag kommer troligen att bli knasig med allt detta tänkande. Vad skall duschen och wc;n vara för färger? Hurudant tak skall vi ha? OCH HJÄLP VAD MYCKET DET ÄR ATT TÄNKA PÅ SÅ JAG MÅSTE NOG TÄNKA VIDARE

4 kommentarer:

Monica sa...

HAN hette ju Frans?????? Frans fött ungar?

Emilia sa...

Kan ju säga att vi har en mörk, riktigt snygg matta i vår lägenhet. Inte för att det behöver ändra nån åsikt men det finns många olika alternativ att välja på. Själv tycker jag matta är så himla praktiskt, hunden kommer in med leriga tassar, bara att torka bort, inga rivmärken efter klor, inga märken efter att man fällt nånting, så väldigt praktiskt om man tänker för barnfamiljer! :) Mor och far har ljust laminat, och det är verkligen en miss. De håller ingenting, ingen fukt, inget får tappas på det, fläckar är svåra att få bort, golvet är hårt och kallt, har själv fått skura det en hel del gånger och det är ingen fröjd. Bara en liten parentes, vad spännande med husbygge! :)

Anonym sa...

Jag skulle då istället rekommendera ljus laminat ifall man vill ha laminat. Matta är ju behändigt, men om du frågar mig så ger det inget riktigt snyggt intryck. Det känns helt enkelt lite billigare :) (vilket det också är förstås). Mörkt laminat är fint, men väldigt jobbigt när man ser dammet direkt och får dammsuga varannan dag. Ljust döljer damm och smuts och ger en lugn känsla (beror på vilken stil man vill ha då såklart). Köper man tillräckligt bra laminat så är det gjort för att tåla slitage och vatten och då får man tappa så mycket man vill på det golvet. Vi har nyss byggt hur och vi är så nöjda med vårt laminat! :)

Mia sa...

Jag har aldrig velat ha eller ens tänk på matta förutom då häromdan, tycker också det ser billigare ut FAST det finns riktigt snygga mattor och vissa ser man ju knappt att är matta. Jag tycker bara att på dethär som vi har nu syns det så himla bra all smuts, och nu har vi parkett så jag tänkte att matta kan det ju knappast synnas på. Vi har nu kommit fram till att vi skall ha laminat, men vi måste väl ta ett dyrare, men man bygger ju bara en gång så. Och troligen blir det väl ett ljust ändå, med tanke på dammet. Tack för kommentarerna och hjälpen :)