RINGRING

Igår ringde telefonen och såhär löd samtalet

Jag: Halåå
Dea: Hej. Va e du på för ... e du på bra humör idag?
(här visste jag att det fanns en baktanke för han brukar inte fråga det det första han frågar)
Jag: Jo nog e ja ganska
Dea: Ja va bra för ja har nämligen halvt köpt en kanin, en kaninbur o en koja jag.
Jag: Va? (jag såg en bild av en kanin i mitt huvud KLICKKLICK )
Dea: Ja, åt Amelina tänkt ja. Allt va så billigt så kosta bara €€
Jag: Ja men ja kommer int att städa buren så bara du gör e.
Dea: Ja, alltså he e ju en belgisk jättekanin... !!!
Jag: ...!!!!!!!!!!!

Så jag fattar inte hur en kanin som är större än Amelina skulle kunna vara hennes, men såklart sa han ju det så jag inte skulle kunna säga nej plus att han har tjatat om dendär förbannade kaninen nu i vem vet hur länge så vad skall inte den ha rum hit på gården, nånstans långt bak hoppas jag. men jag har gjort klart för sambon att om det kommer nån jättekanin hit kommer jag varken att röra den eller städa där den bor., knappast Amelina heller. Ge den mat på sin höjd.

3 kommentarer:

Ett minne sa...

Haha! :D

Elin sa...

Oj shit vad stoor en, är er sådär stor nu också ??;)Lycka till !

Mia sa...

Ja har int sett kaninen i fråga :D Men enligt D var den ganska stor, usch. TACK, kan skicka iväg lycka till'et till den som köper OCH sköter kaninen ;)