KRUT TANTEN

Idag känner jag mig som en stressad gammal tant som tar på sig allt för mycket på en dag vilket leder till att hon tar stress och allt misslyckas. Det började strax efter att jag steg upp. Jag såg en massa jobb: kläder som skulle föras ner till tvättkorgen och tvättas, disken skulle diskas, golvet sopas, leksaker på fel ställen, havregryn på golvet, damm ja ALLT! Så vi gjorde morgonsysslorna och lekte en stund, sen när Amelina somnat passade jag på att få på mig något så när godkända kläder och fixa pannluggen. Sedan började storstädningen, och jag brukar aldrig ha storstädning på en onsdag. Amelina hjälpte till på golvet genom att öppna och stänga skåpdörrar och däremellan dra ut allt hon fick tag i.  Och idag skulle ni sett mig, jag brukar ha som vana att göra allting mega-slow't  (så sambon och mamma måste förklara för resten av folkmassan att det är att vänja sig, jag börjar med något men stannar upp och börjar med något  helt annat eller glömmer bort vad jag gör och klappar hunden eller annat viktigt). Så stressad är jag ju inte, men allting går som typ jättesnabbt. Kanske nån högre makt har lagt mig på snabbspolning, man tackar!Nu är här nå så när städat, eller det är. MEN, jag har ju så stora krav på hur jag vill ha det så jag skulle kunna slänga ut hälften av möblerna, så fast här är rent tycker jag det ser ostädat ut med mycket saker. En stol i Amelinas rum t.ex. som bara står och samlar kläder, en byrå, vitrinskåpen i vardagsrummet osv. Men just nu så kan vi inte det eftersom vi inte har nåt ställe till våra fin-glas då. Men sen skall jag ha så lite möbler som bara möjligt och inga prydnader, endast några få utvalda. Förvaringslådor och skåp tack!

Annars skulle jag gärna ha ätit Amelinas mat idag istället för min egen, kylskåpet skrek efter mat men jag hittade tonfisk, dill och tomat. HÄRLIGT. Nu har jag kokat 4 koppar kaffe åt mig eftersom jag definitivt behöver en koffeinkick. NOT. Jag är fortfarande så upp i varv så jag svettas och mina händer hålls inte stilla nejgu hur jag än försöker, så jag gissar jag skall fortsätta springa runt och söka arbete här hemma. 

Inga kommentarer: