UNDER TIDEN

jag bakade till inflyttningsfesten (det skall börjas i tid), fick jag göra allt för att Amelina lite skulle roa sig själv. Här är hon och tigern (som vi alla vet att låter BÄÄÄ) på pickninck i köket. Det serveras saft. 

Amelina funderar att hennes sällskap knappast behöver en kopp saft och tar den själv.

Tigern får sig ett smakprov och sedan är det himla kul när koppen faktiskt hålls på huvudet hans.
Detta varade i ungefär 5 minuter. Jag hann alltså fota mycket och baka lite. Som tur var mamma här och hjälpte till med bakningen.

Folk frågar ofta vad Amelina pratar om och vad hon kan säga, så jag tänkte skriva de orden som jag kommer på nu med en gång och översätta det ni kanske inte förstår. Varsågoda:

  • Mamma, Pappa, Mommo (mommo=nästan alla utom mamma & pappa)
  • Didda/Diddi (=Vilda)
  • Tim, kissi
  • koka, kaka, namnam, titta
  • öja (=öga), muumin, tompta (=tomte), noo (=nos), Nina/Ninni (=hon själv)

Inga kommentarer: