EN LITEN JÄMFÖRELSE

För några helger sedan ville jag svära på att aldrig bli full igen. Vi måste inte gå in på orsaker för just den gången men överlag så kan jag ju fastställa lite orsaker. För det första, nykter:

Som nykter bryr man sig i hur man ser ut, vad man har på sig, vad man säger och vad man gör. Man är allmänt lugn och sansad. I det motsatta tillståndet ser situationen omvänd ut. Själv blir jag himla pinsam ibland (tycker jag själv) om jag dricker. Ni vet, bästa polare med personen som var framför en i kassan några dagar tidigare som man råkar komma ihåg. Man berättar glatt åt den att man såg att de köpte wc papper och frågar ännu till om det var helt slut!? Eller annars bara berättar vad man noterat att de köpt, och det kan vara vad som helst kan jag meddela. Själv tycker man att det är himla kul just då i den situationen men nästa gång man ser personen får man en spark i arslet av sig själv och önskar en grop att hoppa ner i för att slippa bli sedd. Det är en av orsakerna. Samlade ihop lite gamla bilder för att ge er en klar bild av hur jag tänker:

Här åvan ser ni ett klart bevis på skillnaden och den bjuder jag på. 


 Först har vi bevis på smidigheten, bilden åvan. Visst kan det hända när som helst men chanserna är klart större med alkohol i blodet. 
Bilden nedan: Som tur är det en gammal bild men tankeverksamheten funkar tydligen inte fullt ut. En stol, okej sätt dig varsågod, inget mer med det! Sånahär saker sker varje gång, alltså missuppfattningar.


Ni kan ju gissa vilka strumpor som är mina. Jag brukar kunna ha mörkblåa och svarta strumpor utan att se att det är fel eller en lång och en kort men fortfarande i samma färg. Men som sagt, vem skulle bry sig?


 Och så gör man ju saker man kanske annars aldrig skulle tänka på att göra...




För att Made nu inte skall bli riktigt arg på mig pga. den förra bilden lägger jag in en nyare bild på oss och skickar en hälsning åt henne om att hon skall krya på sig och dricka varmt och sova mycket.


Sist vill jag säga att jag knappast kommer att bli varken absolutist eller nykterist eller ens nånting däremellan. Men jag kommer i alla situationer att tänka mig för före jag säger nåt som kan vara opassande eller skratta före jag hört hela storyn. Gäller alla tillstånd jag befinner mig i. Det sker när det sker men inte inom en snar framtid iallafall.

Inga kommentarer: