HEJHEJHUOMENTA

Hej, eller godkväll, önskar en halvsliten Fagernäsbo. Super-aktiva-Mia var igång än idag men nu börjar det bli lite lugnare. Har varit och bodytrimmat till gymmet och känner att det skulle vara skönt att vila sig en stund. Imorgon är jag ledig men Amelina och jag har fullt program, SKÖNT ändå. Känner på mig att jag inte får sova på en bra stund ennu eftersom sambon vill att jag skall kolla på ett program med honom. Programmet handlar om cykling, så knappast kommer jag att titta, men jag kan ju ligga på soffan och typ ... läsa min Härliga Hund?

Till något helt annat. Man borde försöka att åtminstone en gång om dagen göra en bra gärning. Det kan ju vara en så liten sak för dig men en jättemega hjälp för någon. Idag t.ex. höll jag upp dörren till sjukhuset för ett gammalt par som hade fullt upp med att inte halka och hålla i damens och hennes rullator. Inte så stor ansträngning för mig men säkert till stor hjälp för dem. Gubben fick ju helt koncentrera sig på gumman och vara säker på att dörren inte gav dem en knuff i ryggen. Själv kändes det ju bra för mig också eftersom jag övertalade mig själv till att det var till stor hjälp. 

Sen funderar jag ju ofta på dethär med att heja på folk. Jag hejar på ganska mycket olika folk som jag inte känner, bara för att man gör typ samma sak. Skall man göra så? Om jag är ut med hunden och jag möter en annan med hund hejar jag på dem, för att vi gör samma sak. Eller när jag tankar hejar man på den som tankar bredvid, av samma orsak. Om jag går omkring i jobbet och möter någon jag inte känner men som då jobbar på samma ställe hejar jag på dem. Och ibland, om jag är med Amelina i affär och möter en annan med sitt barn som kanske är i samma ålder, hejar jag på dem. Herregud vad mycket hejande det blir. Sorgligt men sant så finns det ju vissa surisar som inte hejar tillbaka, då brukar jag heja ännu högre nästa gång så de inte kan låtsas att de inte hörde. Kanske tror de att jag är knäpp. Ps. Om man är riktigt trött är det bäst att säga hej, det funkar på alla språk så att man inte i misstag säger huomenna istället för huomenta, en pinsam situation kan uppstå kan jag säga av erfarenhet.



Inga kommentarer: