OCH

nu borde jag egentligen sova eller åtminstone duscha eftersom jag skall till morgonskifte imorgon. Men min puls är på högvarv och jag skulle kunna tappa kontrollen här ifall jag sa allt jag tycker. Men jag blir så arg. Så arg på folk som hackar ner på andra som kanske köper lite dyrare kläder, köper nytt till sitt hus och mest av allt, köper dyra saker till sina barn, ibland. Hej hallå, alla är vi olika och prioriterar olika saker. Om jag inte vill ha gammalt i nytt så har jag inte det och om jag inte köper tröjan som redan när jag provar den har ett hål men är flera gånger billigare än en av bättre kvalitet så gör jag det inte. Jag är ändå inte dum så att jag på nåt sätt skulle spendera våra sista pengar på onödigheter, det skulle aldrig ske.  Alla vet väl sina begränsningar, och det kanske stör de som har lägre. Jag menar inte att allt som finns här skulle vara perfekt och nytt för det är det absolut inte. Men vissa har sina starka åsikter om ett och annat och varsågoda men ibland måste man tänka sig för. 

Själv struntar jag i vad andra har sålänge jag får ha mitt ifred och ha vad jag vill utan att räknas som en idiot.

2 kommentarer:

Pamela sa...

Bra skrivet Mia :) och folk har int na me he ti gö va tu lägger penga på. he bara folk som e svartsjuk som lägger se i aders liv å måst hack ner på ader! så varinda gang nan kommenterar na onödigt så beror e antagligen på att di e svartsjuk.

<3

Anonym sa...

Förstår vem du pratar om, och jag tror det handlar mest om avundsjuka... :)