SVÅRA VAL

Kollade just egenom mina gamla inlägg sedan vi byggde huset och jag blev helt varm i hjärtat. Tänk vad roligt och spännande det var att planera och fixa. Nu finns bara de bilder jag lade in på bloggen kvar eftersom någon (jag) tappade hårddisken i golvet så den gick sönder. Så kan det gå med bärbar dator och ... löstagbart internet. (kommer fortfarande inte ihåg namnet...). Ser ni, hårdskivan satt tydligen fast i datorn när jag traskade iväg och PANG rakt i golvet och SÖNDEER. Sursmile. Nu får vi vänta tills snön försvinner så vi får börja kolla på trädgårdsplaneringen, wihuuu! Och lägga ut utemöblerna, jag väntar!

Alltså tänk vad man utsätts för många svåra val här i livet. Ibland önskar jag att jag hade en vikarie som kunde göra svåra val åt mig. I jobbet till exempel är jag ju vikarie och när jag inte vill ta några beslut så kan jag säga "jag vet int, jag e bara vikarie", skönt alltså. Så när jag nu ställs inför två roliga alternativ som är omöjliga att utföra båda två men som jag med hela hjärtat vill båda lika mycket. Får jag då göra de förbannade besluten och hoppas på att ingen tar illa upp. Det jag nu tänker på är mera sambons problem så jag får väl skylla på honom nu. "jag vet inte, sambon bestämde".

Inga kommentarer: