HUPS

Okej, jag vill förklara mig lite angående tidigare inlägg och ordvalet valpar. Till mitt försvar kan jag först säga att jag hade ingen aning om att älgen föder kalvar. Never. Jag var heller aldrig duktig i biologi. Som sagt så tänkte jag aldrig tanken på att de skulle heta kalvar, inte var jag säker på valpar heller men det låg närmast till hands och lät ganska rimligt. Sen visste jag inte att pappan inte gick med sina kalvar och pga. att älgen var så himla stor antog jag att den var pappan hehe, men nu har jag iaf. lärt mig en hel del, tack till Annika! Men här får min mor bevis på att den ena faktiskt hade horn:


Inte så stora men ingen kvist heller! Hädanefter skall jag kolla i min Djur i vår natur som jag fick av mamma idag innan jag säger det jag själv tror hehe.

2 kommentarer:

Annika sa...

o du fortsätter att förgyll mina dagar :D men ja-a, no tusan är e en oxe de där. Kanske he finns känsligare älgar som faktiskt vill bilda familj, haha :D

Mia sa...

Haha, så nu slätas "3 valpar" över när jag hade rätt om pappan ;) Visst? Men kan kalvar ha horn? Isf. tror ja nästan att den me horn också va en kalv för den som gick först hade inga horn :O