NYA GRANNAR?

Som några av er kanske sett hade jag ett speciellt besök imorse av familjen Älg. På andra sidan vägen stod nämligen 4 älgar och kollade på mig. Okej, troligen kollade de mot oss eftersom Timmen skällde och var helt upp i varv över älgarna. Sedan kom dom NÄRMARE. Jag var rädd. Dom kom inte in utan sprang utanför huset in i skogen. Själv stod jag och halvt gömde mig och försökte att inte visa mig i fönstren. Jag hade ingen aning om hur man skall agera vid möte med älg. Några foton fick jag till men av dålig kvalité. Jag tror att det var en pappa-älg och 3 valpar.




1 kommentar:

Annika sa...

alltså Mia du e så gullu, säg att du helt seriöst tror he heter valp och int kalv? Och sen när i djurlivet brukar "pappan" vara med "valparna", de parar ju se bara och sticker sin väg ;D