(L)JUST NU

 Eftersom jag varit sjuk idag har jag mest suttit på golvet och lekt med Amelinas klossar, ritat eller läst böcker. Inte många karuseller eller platserna färdig gå vem-e-först-i-köket tävlingar. Ganska lugnt alltså.

Jag slog mig ner i Amelinas Barbapappa säck-stol och bad henne koka lite mat till mig. Det blev ... en köldpadda uppvärmd i mikron (?) om jag ser rätt? Om ni undrar varför Amelina ser ut som hon hällt en burk med olja över sig kan jag stolt säga att det har hon gjort. Nästan. Hon kom med nån baby-olja hon hittat i skåpet och flickig som hon är sa hon bara "oooj oooj" och hann lägga det i ansiktet och håret innan mamman fått fart i benen och tagit den av henne.


Sen har jag ju blivit väldigt faschinerad av ljus, i alla former vid alla tillfällen. När det blir mörkt går jag omkring och tänder alla ljus och myser.

 2 skålar från Pentik som vi fick till inflyttningspresent. Kom, tillsammans med Made, på ide´n att fylla dem med vatten och lägga lite blomblad i. Suuuperschöönt!

 Den till vänster hänger i gardinstången i vardagsrummet och den till höger i sovrummet.

 Samma ljus men eftersom den första bilden är så mörk ville jag visa båda. Även dessa inflyttningspresenter, köpta från Zelected By Houze!

 Och det röda ljuset är ett marmorljus, även den en inflyttningspresent. För er som inte vet så börjar det se ut såhär: klick ps. finsk design
 På dessa är det faktiskt ljushållare, från ZBH detta med.



Inga kommentarer: