TANDHYGIENISTEN

Nyss hemkommen från jobbet och ser helgen så gott som avslutad. Resten av familjen har tydligen redan avslutat helgen eftersom alla sov när jag kom hem från jobbet. BOORING. Jag som trodde vi skulle kolla Wallander, man är ju inte särskilt trött efter att ha jobbat kvällsskifte. Inte jag iaf. och inte på en gång. 

Tycker inte ni också att det känns som om det vore sommar snart? Idag har jag flera gånger pratat om mina planer inför sommaren. Semester, nytt jobb, amelinas dagvård mm. Men en sak är säker, under min semester skall jag inte göra nånting, möjligen åka på nån liten resa och kanske fixa trädgården lite. Eftersom vi inte har någon trädgård ennu alltså, och det vill man ju nog ändå ha fastän jag inte alls har gröna fingrar.

OCH ETT PS. Jag hade ju fått ett brev att jag skulle till tandläkaren (trodde jag). Så jag åkte dit och mötte min tandläkare i dörren (gjorde ett glädjeskutt och bad en liten bön om att det var nog inte idag jag skulle dit.) Satte mig ner i väntrummet och ut ur ett rum kom en dam och bad mig komma in. Självklart var det en tandhygienist jag skulle till och hon skulle bara kolla så jag inte hade nåt fel med tänderna. Tänderna hade inga hål och hon skröt på dem, trots att hon trodde att min 7e tand var en visdomstand som kom upp snett. Haha, nå jag kan leva med att tanden längst bak är sned eftersom jag inte vetat det förrän nu och det syns ju inte ens. Haha, ni borde se den....

Inga kommentarer: