SHOPPING

Jag ansåg mig vara rikare än vanligt och har därför shoppat både igår och idag. Igår var jag med mamma till Kokkola och idag med Dea till Jakobstad. I kokkola hittade jag en tunika, riktigt schampo&balsam och hårspray, från nån salong, armband och en ring. Ringen ryms tyvärr bara på tummen eftersom jag annars aldrig använder ringar så jag vet inte riktigt hur man skall köpa den så jag tog bara första bästa. Amelina fick en body, en tröja och ett par byxor från polarn o pyret, det kalaset stod mamma för eftersom jag hade fullt upp med att springa efter henne.

Idag hade jag och sambon massa ärenden vi skulle på, som att hämta kakel osv. Jag tyckte mig ha vägarna förbi Lindex så dit gick jag och hittade ytterligare 2 bodysar, 2 pyjamasar och en tröja. Åt amelina såklart. När jag hoppade ur bilen tog jag gladeligen och tryckte en halv snickers i munnen. Den var en aning svårare att tugga än vad jag räknat med. Jag tänkte att jag nog hinner äta den före jag kommer till dörren och att jag ändå inte ser nån känd men TADAA första jag stöter på är Annika. Jag tuggade och tuggade och hamstrade snickersen till kinderna och tänkte TYPISKT att ja ska ha så jääävla bråttom, men fick småningom svalt den så jag fick tillbaka talförmågan! Jag anar att jag såg ut ungefär såhär:



Sen skrattade jag för mig själv sålänge jag shoppade... haha. Åkte hem, och åkte tillbaka till stan med tjejerna efter att Amelina hade somnat. Fullt med färskt skvaller hade vi!

3 kommentarer:

Annika sa...

haha! Nå du såg typ ut så där:D

Anonym sa...

hej! jag brukar kika in på din blogg nu som då och tycker det är intressant att läsa om ert husbygge! Jag undrar om det är ett hartman hem hus ni har och hur stort det är? har ni varit nöjda med husblogaget såhär långt? blev priset dyrare än räknat?

/en som går i hustankar.(:

Mia sa...

Hej! Vad kul om du gillar att läsa! Jo, de e ett Hartman hem hus på 131 m2. Vi har nog varit nöjda, men nog finns det väl alltid saker som kunde vara annorlunda. Men vi är nog som sagt nöjda, allt har gått bra med leveranser och sånt ch vi fått bra hjälp med allt. Vi har inte gått igenom ennu om det blivit dyrare/billigare, men det borde vara ganska jämt :)