BANDAGET

På två sekunder hade Amelina på något konstigt sätt fått ner tekoppen med kokhett vatten, över sig. Både hon och jag grät, hon pga. smärtan och jag för att jag kände mig som världens sämsta mamma. Hon kunde ju inte veta att vattnet var hett, det visste ju bara jag. Som tur stod jag bara 1 meter ifrån och fick stött bort tekoppen en bit så det "bara" kom över armen men ändå! Det kunde ha varit värre, tänk, det skulle ha kunnat komma över ansiktet! Två resor till akuten med en knallröd arm med blåsor och stora förband och hon mår bra! Och jag blev positivt överraskad av hjälpen vi fick, vi måste inte vänta alls och skall dit på kontroll imorgon, men det är ju klart att inte väntar dom ju med brännskador och speciellt inte när det är frågan om 1åringar. Det är ju skillnad om man kommer dit "akut" och har sjukt ben sen man föll förra sommarn.. Hon har faktiskt inte visat några som helst tecken på att hon skulle ha  ont, sovit och ätit som vanligt och skrattat, nästan mer än vanligt!Och om man frågar henne om hon är sjuk lägger hon händerna till huvudet, serni hon hade en liten skråma i huvudet för nån vecka sen och minns att den gjorde lite ont, men armen har hon inte sagt nånting om ... än!



Hon gick på högvarv hela kvällen, var säkert glad för idag har hon fått allt vad hon vill (nästan)

4 kommentarer:

Annika sa...

Stackars liiten. ja, visst känner man sig hemskt som förälder. Men man kan bara inte vara beredd varje sekund. Som när adrian fastnade i golvsilen med fingret, int hadd lillasyster alls varit beredd då. Hon blir nog bra Amelina :)

Pamela sa...

va bra om he int gick na värr, å hon sir ju pigg å glad ut på bildren så he ju bra:) säkert svårt ti hind me dem tå di e så snabb å nyfiken i hade åldern. Ge en stor bamsekram åt amelina från tant pamela <3

Helena sa...

Min dotter fick en kopp hett te vatten över låren för några år sedan. Varken hon eller jag kommer nog glömma den morgonen. Vilken smärta och vilken panik. Än idag har hon ärr som gör oss påminda om det.. brännskador är otäcka. Jag hoppas din lilla tjej klarar sig från ärr. Trevlig helg. Kram Helena

Mia sa...

Tack för era kommentarer! :) Hon mår redan bättre och läkarna säger att det troligtvis inte kommer något ärr, tack och lov för det! Men som ni säger, man hinner inte alltid med i svängarna hur man än försöker, känns bara lite bittert när man själv stått några meter ifrån och ändå inte hunnit reagera i tid!