EN GÅNG I MÅNADEN

... jaa tjejer kanske ni vet. När man riktigt känner hur trafikljuserna blir röda när du närmar dig men fortfarande i tid så att du måste stanna. Du tar bort den gamla franska manikyren för att lägga på ny men såklart snubblar din hand över något så det börjar se för jävligt ut. Sånadär små saker man annars inte bryr sig i får en att gråta. Och när jag skulle fara ut med Amelina på eftermiddagen och hade ingen som helst lust, släppte jag några krokodiltårar igen. Såklart måste ju lilltjejen ut men lusten hos mig fanns bara inte att springa omkring och jaga henne med kläderna. Och hundstackarn kunde jag ju inte lämna ensam inne heller för då var det synd om honom, en krokodiltår till på det! Vadå känslomässigt instabil? Men ut kom vi oss tack och lov! 

Dessa gånger finns det ett säkert kort som gör mig på topp igen, en sak som aldrig kan gå fel, jag måste tycka synd om någon eller nån springer iväg. Jag för göra exakt vad vill. Jag shoppar. Idag bar det iväg till Cosmetique (skönhetssalong i stan). Jag hade som tur var ett köpkort jag fått av mina vänner så denna gång måste jag inte handla för mina egna pengar. Jag köpte en parfym, en eyeliner och ögonskugga. Okej, jag köpte också en deo åt sambon (inte för köpkortet för det klassar jag som mitt eget), tyckte han behövde få det för att han stått ut med mig ganska bra. observera: ganska. Jag kommer dock skriva en lapp med nödvändiga saker han måste göra för att få den, överraskningen. hehe, först och främst fixa varmvatten åt mig och cykla en sväng med hunden. 1. för att jag vill duscha efter jobbet och 2. för att jag hann bara ta Timmen en sväng med Amelina i morse och 3. annars kanske jag börjar gråta. OBSERVERA IGEN! Jag beter mig inte alla dagar såhär, absolut inte. Det är dethär en gång i månaden.

Nu skall jag fortsätta dofta på min nya, goda parfym och käka lite choklad (UUPS). 


Inga kommentarer: