trött

kvällen började bra, A somnade halv 8 och jag och dea kollade lite på teve. När vi sen skulle somna fick jag ingen sömn, NADA, det var så otroligt hett eftersom vi har dörren stängd så inte Nelli skall slippa in. till slut somnade jag runt 11.

01.27 vaknade A och skulle ha mat, jag var trött. Hon åt och jag lag henne i vaggan och trodde att hela proceduren bara tagit 20 minuter. Så jag gick upp och drack saft och matade katten. Då jag kommer tillbaka ligger hon och grymtar i vaggan, vaken. Jag tar upp henne, hon somnar och jag lägger henne i vaggan. flera gånger, alltid samma sak. Till slut ger jag upp och lägger henne i vaggan och drar kudden över huvudet och leker död OCH döv. Jag hör att hon ligger och flinar i vaggan och att hundjäveln smaskar på något, på något som kan vara allt från en strumpa till en telefon. jag skulle inte kunna bry mej mindre. jag var så trött efter 1 och en halv timmes försök att få henne att sova. Tillslut börjar hon gråta och jag tar upp henne igen och hon somnar i vår säng. Dea har vid dethär laget gått och sova på soffan.. (vår säng är nämligen alltför liten för att vi skall rymmas alla 3 i den utan att någon, oftast jag, vaknar och är bortdomnad i ena sidan..) Jag provar en gång till och NU somnar hon i vaggan, efter många svordomar och försök.. Jag joinar dea på soffan och tar fram våra walkie-talkie så vi hör när hon vaknar. 03,17 får jag sova igen.

ca 04,30 vaknar hon. vi somnar halv sex och vaknar 8.. Jag är t-r-ö-t-t. Natten var annars oxo rörig, Timmen vaknade och skällde till så alla fick hjärtattack, katten försökte smita in i rummet så ett staket föll pladask på golvet ...

2 kommentarer:

äms sa...

ja kan no sköjt om ni böv ha lite lugn å fred! :'))))))

Mia sa...

va du e gullo :) vi ska ju sköjt ilag nästa viko <3