Tupla Turva

Idag har det varit en turdag. Jag och Dea gick in till Musta Pörssi och for hem med var sin kamera :) Min gamla kamera hade nämligen gått sönder så linsen öppnades inte (pga. en ölskada). men som tur var hade dea då han köpt den lagt Tupla Turva på den, alltså typ allrisk. Så de ringde ett samtal och puff så fick jag en ny kamera som annars skulle ha kostat 199 euro. Dea köpte en systemkamera, den är ju då snäppet bättre än min :D fast jag tycker att min tar bra bilder (iaf. på ganska nära håll) och har 12.1 mega pixels. Min kamera blir en kamera som man tar med på t.ex. icke nyktra fester och då man skall filma, deas kamera kan man fota riktiga foton med som skall bli bra och t.ex. fota fina foton på beibin :) Sen hade min Festina klocka också spruckit och det fick vi på garanti!
Denhär veckan har jag mkt kaffande jag skall hinna med, skall till rådgivningen, till Kela, till lönekontoret och sist, Hellman igen. Känns som om domhär 2 veckorna jag väntat varit en evighet! Men han sa ju att jag inte har ngt att vara orolig för.

Foton med systemkameran på Timmen & Nelli.





Fotat med min kamera (Canon ixus 105)



Fast de e klart, om jag sku fota sama bilder som Dea sku di ju int alls sii lika bra ut me min kamera eftersom de finns massa finesser på hans som de int finns på min ... MEN! mina bilder e bra för att vara en vanlig digikamera. Nåja, ganska skoj kan man ha me di iaf. :)

Inga kommentarer: