Mammaledigt

Nu har jag haft snart 4 timmar mammaledigt och har inte gjort en enda mammasyssla ennu. Jag åt och tog en powernap på 2 timmar, känner mig ganska utvilad men skulle nog troligen somna om om jag ville. Men nu orkar jag iaf. vara vaken ikväll då jag ska med chejjerna och se på då Jasse dansar och kaffa lite :) Blev inget Jakobstad igår eftersom hemmafrun var alltför sliten efter att ha gjort mammasysslor hela dagen.

Timmens utebur är nu klar och väldigt stor. bara hans hus är 2½ * 1½ meter :D ser ut som en lekstuga typ. Bra att ha ett ställe åt honom att vara på då vi är borta längre knycker och t.ex. på BB. Men på nätterna och då vi är hemma kommer han nog oftast att vara med oss. Dea är väldigt rastlös. Han vill ha program hela tiden och hittar alltid på ngt att göra, t.ex. laga hundhage, såga ved och kasta i lager till vintern osv. Han vill ha allt klart tills lillen kommer :)

Nu kan jag faktist inte skriva mer eftersom min höger hands pekfinger är helt utan känsel och domnar då jag inte aktiverat det på ett stund. Eller hela handen domnar ju och ser ut som en uppblåst handske. :(

1 kommentar:

Anonym sa...

He e no bättre att ja gör allt nu ist. för sen . Tå ska ja ju ta hand om er hela dagarna;)