Hemmafrun

Idag har jag känt mig som en tvättäkta hemmafru. Förutom att jag jobbat har jag pynjat på i köket, lagat mat, bakat, handlat, skrivit recept och tvättat kläder. Undrar vad jag skall hitta på till nästa vecka då mammaledigheten börjar? Några saker vet jag:

  • måla i trappuppgången
  • laga tamburen klar
  • plocka undan de sista lådorna
  • rensa blomrabatt
  • riva bort långt gräs
  • CHILLA
Bb väskan har varit packad, upp packad, packad och nu igen upp packad. Det är så svårt att veta vad man skall ta med. Nu är den fortfarande o-packad. Så det blir ännu en sak jag skall ha gjort idag. Har nu bestämt mig för 3 olika outfitter som jag skall ta med. Man vet ju inte vad det kommer att vara för väder då vi slipper hem heller. Ska ta med lite lyx grejer åt mig själv oxo som jag kan behöva.

Ikväll blir det Jakobsdagar och terassen.

Inga kommentarer: