Bättre sent än aldrig ...

Har inte alls hunnit blogga idag. Har haft fullt upp med rådgivningsbesök, stadsärenden och kaffande med mina söta vänner :) Men NU har jag lite egen tid. Var med om mitt längsta rådgivningsbesök någonsin, 1 h. Funderade på var jag egentligen vill föda, Kokkola eller Jakobstad? har någon ngt bra tips så säg! Finns både för- och nackdelar med båda ställena. I jakobstad får du garanterat (sa dom) som förstföderska familjerum, och svenska barnmorskor. Men jag tror mer på kokkolas läkare än jakobstads plus att kokkola är ett större sjukhus där allt finns "under samma tak", utifall att ngn t.ex. skulle behövas till en intensivavdelning. Om jag skulle hamna i panik vet man inte vad som händer (med panik menar jag verkligen panik som svettningar, skakningar, hyperventilering och känsla av att dö) men jag tror jag skulle känna mej säker med läkarna i kokkola men kan vid ett panikutbrott behöva svenska barnmorskor, plus att om jag får panik måste ju dea kunna förklara situationen till barnmorskorna oxo. på svenska. Men skall fundera igenom saken och tar gärna emot råd. Imorgon skall jag till Hellman. finally.

Inga kommentarer: