väntan

Nu e de precis två veckor kvar. Och jag går varje dag och väntar och väntar, vilket gör att jag kommer att få en jäätte lång väntan eftersom jag innerst inne tror att det kommer att gå över. Vid varje sammandragning och varje liten rörelse tror jag "okej, snart känner jag klicket och vattnet går" men nej. inte ennu. Hellman gav som tips om man vill "sätta igång förlossningen tidigare" : storstädning, bastu och samlag. Jag vet inte om han menade allt på samma gång?! Men storstädningen funkade inte iallafall.

Mycket som rör sig i huvudet just nu, jag ringde till mödrapoli idag och fick en tid till fredag till Pelkopoli. Bra att alltid komma på saker och ting i sista stunden. Men jag vill att alla skall vara berädda då jag kommer och vill på förhand berätta var skåpet skall stå och hurudan situationen kan bli om jag hamnar i en paniksituation. Har inte funderat klart vad allt jag skall säga men det kan jag ju berätta mera om efter att jag varit dit.

Inga kommentarer: