BILDERBILDER

Detta fyndade vi igår







Det var det! Så hittade vi också en tapet vi möjligen kommer att köpa, men vi måste fundera ennu. jag är fortfarande mer för dendär som var hemskt dyr...

Hittade en bättre bild av bastu-panelen som jag fotat med systemkameran. Här syns mer exakt hur den ser ut, att den glänser och vilken färg den blir. Jag gillar den iaf!


Efter jobbet idag traskade jag iväg med dotter&hund till bygget eftersom det kändes som evigheter sedan jag senast varit dit.

Timmen som slappar i bastun, bastun är som ni ser väldigt mörk och säkert skön att luta sig mot när den svarta panelen blir varm hehe

Amelina har börjat gå mot dörren och ropa UUUUUUUUT

vardagsrum, kök och korridor

hjärtat

Datarum till höger och Amelinas rum till vänster, till vänster om Amelinas rum på väggen lägger vi inredningssten.
Rummen är spacklade, slipade och grundmålade men måste säkert spacklas igen för att få det riktigt jämnt. Sedan läggs golv och tak, men det är en bit dit ennu. Köket, hjälpköket och vardagsrummet skall ennu spacklas och målas. Imorgon skall jag ringa till Sunds (blombutik) för att få hjälp med planeringen av trädgården. Jag har ju själv ingen aning om sånt och inte det minsta gröna fingrar, men som  tur finns det de som har! Ps. ursäkta för hemskt mycket bilder och hemskt lite text, men jag har faktiskt x-antal Desperate Housewives avsnitt som väntar!

4 kommentarer:

Monica sa...

Har ni listat ut vad som finns under hinken...

BellaViktoria sa...

Den där texten på tavlan har jag som väggtext i sovrummet :)

Helena sa...

Det var fina fynd! Tänkte på dig nyss när jag satt och tittade på lite inspirationsbilder utifrån ditt färgval i badrummet. Kika på länken om du har lust; http://www.booli.se/inspiration/badrum/#2113713

Mia sa...

M: Som sagt, det är det bara Amelina som vet :D

B: varifrån beställde ni era väggtexter? :)

H: Tack för länken! Jag hittade en massa fina badrumsbilder :)