INREDNING OCH 1ÅRS FOTO

Dagen har minst sagt varit fullproppad med program. Först morgonskifte i jobbet, sedan till inredningsplaneraren och sedan strax efter och ta Amelinas 1-års foto.

Vi började att planera köket, om jag skall försöka förklara flummigt vad vi kom fram till börjar jag såhär: 
Golvet kommer endera att bli svart/mörkgrått/ljusgrått, mer troligt mörkt. Sockeln under arbetsbänken kommer att vara i rostfritt stål lika som frysen, kylen och spisen. Nedre lådorna kommer att bli mörkgråa och övre lådorna ljusgråa, samma serie men olika nyanser alltså. Bänkskivan kommer att vara grå och en tjockare variant (troligen). Typ såhär men avrundade hörn. Mellan nedre och övre skåpen blir det inglasad tapet. Baksidan av köks ön kommer troligen att vara täckt av sånahär stenar  (vet inte färgen ennu) som vi också kommer att ha en vägg av i tamburen. Jättesvårt att förklara men när det är klart visar jag hur jag menar. Kort sagt, det blir mycket grått, vitt och svart så om man inte gillar de färgerna gillar man knappast vårt kök heller men det är ju vi som skall vara nöjda med det.

Sedan åkte vi då till 1års fotograferingen, Michaela Fagerudd var den duktiga fotografen. Amelina var den inte riktigt lika duktiga modellen. Först gick det bra men efter att ha suttit stilla enligt henne allt för länge ville hon göra annat, som t.ex. gråta eller lägga fingret upp i näsan. En grej hon kom på i studion, hrm. Frächt, men oj vad kul det var.

Nu skall jag slappa framför teven och tänka på hur ledig jag är tills imorgon kväll. Sedan väntar även lördag kväll och söndag morgon med jobb.

Inga kommentarer: