FLYTTKAOS?

Om möjligt så befinner vi oss redan i ett litet flyttkaos. Man orkar liksom inte städa ur skåp och reda upp i dem, sortera kläder enligt används-sommarkläder-vinterkläder-används ej, så allt trycks in huller om buller i skåpen. Och när jag kikar in i min walk in closet ser jag bl.a flera par byxor (brukar ha dem i ett vanligt klädskåp i sovrummet), en lampa, fårskinnsmatta, gardiner, byggarkläder och wc papper (!). Tallrikarna och glasen har inte sina ställen längre utan står där de passar bäst. Kryddburkarna orkar man inte fylla på eftersom de troligen "snart" skall tömmas och diskas ur ordentligt. Ett knäpp från gardinerna har lossnat men de skall ju snart ner.  Det är en liten del av kaoset. Just nu känns det värre än vad det vanligen är eftersom Amelina har dragit ut alla sina leksaker och jag har högar med kläder på 3 olika ställen som måste placeras ut på rätta ställen, så jag gissar att jag har program för resten av kvällen nu.  Men egentligen har jag en sprillans ny härliga hund tidning som ligger och väntar på mig och en kall cider (dock äcklig sådan) i kylskåpet.

.ibland.orkar.man.liksom.inte.

1 kommentar:

Helena sa...

Ibland måste man få förtränga alla måsten och allt man borde göra... det är ju då även de mindre goda sakerna (cidern) smakar som bäst :)Vi bygger själva och beräknar väl bli klara om si så där 3 år eller nått.. haha, så det är bara att bita ihop och träna på tålamodet! Trevlig kväll!