HAIR

Bestämde mig snabbt i förrgår för att ta bort lite hår, eftersom Pammen var påväg hit beställde jag hjälp av henne. Hann väl ändra mig några gånger innan det var klart, men kom fram till att jag i evigheter velat ha så så det får åka nu. Det är trots allt lätt att dölja det om man så vill, försöker alltså övertyga mig själv här med att det inte kommer att synnas sen när jag börjar spara ut det igen. Men ärligt, lägger bara sidbena och det syns inte att det är bort på halva ena sidan.

Kändes ju sådär att se Dea komma med saxen och klippa mitt hår...

Kände mig som värsta nörden därefter, just i detta ögonblick

Amelina har börjat gå längre sträckor nu, om hon faller stiger hon upp igen. Tycker hon kommer på nya saker varje dag, idag t.ex. kom hon på att försöka fara upp och ner i soffan, gick sisådär. Ner gick bra, men hon behövde lite hjälp med att slippa upp. Sedan lägger hon telefonen (och det mesta annat också) till örat och säger HEJ. Hej säger hon mest hela tiden. Och nä/nej, om man frågar om hon t.ex. skall ha mer mat skakar hon på huvudet, tittar bort och säger nä-nä-nä, och buckar bort skeden. Nu skall jag börja baka lite för hennes 1års kalas.


Inga kommentarer: