BLIND

Idag var vi återigen till inredningsplaneraren och planerade badrummet,  sambon kom med idag även han. Vi ändrade lite golv, klinkkers (?) till tamburen, tapeter till vardagsrummet plus det som skall vara på baksidan av köksön och mellan köksskåpen, och väggen med inredningsstenar. Så vart ville jag komma, det finns en liten nackdel med inredningsplanerare. Dom tar ju fram det snyggaste med bästa kvalité. Sen visar dom vad som hör till huspaketpriset vi redan köpt. Då har jag ju redan hunnit fästa mig vid den dyrare och frågar sakta men säkert vad denhär skitsnygga tapeten kostar ungefär?! Ungefär 111euro/rulle, sen behöver ni ju så och så många. Då är jag redan så bländad av den: Okej, räkna me denhär tapeten då, vi får ju ändå rabatt så den blir ca 70euro. Inte mitt fel att de som det var räknat med kostade 45euro/rulle... Men då är det ju inte bara tapeter vi snackar, det är samma fenomen på kaklen, bänkskivorna, duschinredning och väggen med inredningsstenar med mera. Men å andra sidan är det ju bra att fråga de som är van  och kan allt utantill. Säger på en gång vad allt man ser på samma gång som måste matcha, tar fram tyger, träslag, golv och lägger allt framför en, så är det bara o börja välja. Och såklart får man ju ändå sist och slutligen välja själv vad man tycker om det, om man tar det eller inte.

2 kommentarer:

Henna Björkskog sa...

Ifall du undrar vem he e från Oslo som kuckar på bloggen din ibland, så ere bara jag :D Int na meir spännand än så alltså ;)

Mia sa...

Okej men he e nog spännand :D HEJ HENNA VA KUL ATT DU LÄSER