SLOTTET

Godkväll. Trampade (nej, läs: körde bil) iväg till bygget för att ta några lovade foton. Så istället för att skriva massa onödigt prat här kommer bilderna:

Slottet på ett ganska lååångt avstånd

Fönstren ser ut såhär när de är helt färdiga
 Det är dehär pelarna som ni ser framför, som är omålade jag funderar en sak om. Vad skall man kunna tänkas laga dem för färg? Skall de bli samma färg som terassen eller vita? Själv tror jag mer på att de får bli samma färg som terassen. Men om någon har några åsikter som de vill dela med sig är jag villig att höra!

Känns som att jag inte har så mycket att skriva om när det blir så mycket angående huset hela tiden, vad skall man skriva om där emellan nu liksom när jag kommit in på det spåret? Men ni får läsa vad ni tycker är intressant. Amelina var så söt ikväll innan hon somnade. Hon låg i sin säng och var ledsen om jag inte hängde där över sängen, när jag stod där lag hon med jämna mellanrum en pussmun (vilket hon lärt sig att betyder puss och vad det innebär). Hon fick en puss och efter en stund samma sak, puss igen. Charmigt va? Speciellt charmigt är det ju när man handlar och hon visar pussmunnen åt främmande människor, de får sig iaf ett gott skratt.

2 kommentarer:

Mimmi sa...

va fint hus ni har! :)
kanski e sko pass ti fösök hitt sama färg som fönster"ramarna" å lägg he på pelarna?

Mia sa...

Tack :) Jo det är också ett alternativ, för jag vill ju inte ha hur många olika färger som helst på huset så vi har funderat att laga terassen just den grå, men vi måste fundera ennu. Mörgrått blir ju så varmt när solen lyser...