PTOMPTA

Amelina totalvägrar att somna ensam, eller att sova i sitt rum. Om hon vaknar efter att ha somnat och märker att hon är ensam kommer hon rusande till dörren och sedan styr hon kosan mot vårt sovrum och visar att hon vill upp i sängen. Om man inte orkar ligga där med henne tills hon somnar får man då ta till dagens nödlösning. Bädda ner tösen på soffan och själv sitta ner på golvet och se till att inte röra sig en millimeter för då anar hon att man skall smyga iväg. Bäst är det om hon somnar i sin säng och man lyckas smita bort på första försöket, vilket oftast sker. Men inte idag. Här har hon suttit och visat mig tom-p-ta (tomtar, som vi har på spisen) och tiiii (Tim) och sagt mamma och tittat på mig. Sött, men ibland skulle jag gärna göra andra saker, som t.ex. ringa upp åt Pammen haha. Kommer att göra det så fort jag vågar röra mig.

Inga kommentarer: