DET SMARTA DRAGET

Ofta går mina planerade dagar käpprätt åt skogen, men idag var till min förvånad inte en sådan dag. Okej, när jag vaknade var jag snuvig som en gris och hade stegring men utöver det. Jag hade planerat in dagen i minsta detalj, vilket som sällan funkar när man har barn.

Väckning 08.00 av väckarklockan. Steg upp och åt morgonmål och började fixa till julgranen. Amelina sov mellan 1-2, promenerade med doggen och klockan 16 fick vi besök av Pamela och Jasmine som var här till en 19 tiden. ca. halv 8 for Amelina och jag och "sova" och 8 sov hon som en stock. Min plan gick alltså perfekt. pepparpeppar. Skall försöka med samma rutin imorgon, alltså med vaknandet och sovandet, hon somnade nämligen så bra och blev inte heller övertrött fastän hon sovit mindre än annars. 

Nu har jag huvudvärk igen och borde kanske dricka en finrexin eller nåt. Om det inte är min hjärna som möblerar om nånting, hoppas isf. att jag blir supersmart. Pammen sa åt mig för några dagar sedan att jag borde skriva ner allt som jag blir lurad med för att sedan få skratta åt det nån dag. Kan ju dela med mig av ett skoj. 

Dea: Nu funkar internet, men om du ska slipp in på e så måst du fara ut i tekniska förrådet o lägg fingeravtrycket på en knapp.
Jag: VA?? vaför? Måst ja göra så varje gång ja ska på internet?
Dea: Nej, bara nu till först så e känner igen de.
Jag: Ojneee, nå ja ringer när ja e där! hejdå...

Själv tänkt ja int en enda gång att de sku vara nå skumt me de, ja tänkt bara att nog går tekniken snabbt framåt. Och tror ni int att ja ringd innan ja börja använd internet?

 Dessa har vi då haft på besök idag. Amelina fick nya bilnycklar till sin agn av Pamela, och annat smått och gott. Tack sa hon!
"DEAA Kan du kom hit me typ godis o svartvinbärssaft till mig?" Ojsan, jag är visst ensam....

Nu skall jag visa er lite julstjärnor, julgranar och gardiner.

Inga kommentarer: