START

Nu har vi börjat att fixa lite vid fammos o faffas. Jag har "pynjat" där hela dagen, men har en skapandes paus nu eftersom Dea snart slutar jobb och har beställt rabarberkräm (!) till kvällsmat. Bl.a så har jag målat 7 skåpdörrar + en trappupgång. Snäll som jag var lät jag Dea måla taket i trappuppgången ifråga. Jag undrar vem som får turen att måla taket i köket? Kan hända att när det kommer till den saken så kommer jag på att några skåp måste tvättas ur och städas, de skåpen som min mamma inte städat ur alltså :) Imorgon blir det att inhandla väggmål, jag tar min syster till hjälp. Jag var idag till Hartmans med Jasse med som stöd. Jag hade fått order om att handla vitt mål till taket och grått mål till "kvistväggen". Låter ju som enklaste sak i världen. Men sen fanns det ju 100 målburkar att välja mellan och man vill ju inte ta fel, så jag frågade hjälp såklart. Då ville dom veta vad det var för sorts tak! Oj shit oj shit, beibin blev t.o.m nervös och sparkade mig i sidan för att påminna mej om att inte se dum ut utan svara lungt på frågan. Jag visste att det inte var sement utan något sorts trä, men det skulle vara exakt vilket tak det var. Jag gick med svansen mellan benen ut och ringde pappa som berättade att det var ... spånskiva? Nåja, nu är målet handlat och bara att börja måla taket (för den som inte har saker att städa).

Igår var jag med om en otroligt irriterande sak. Jag vaknade på morgonen och såg ett glasspaket (som det brukar vara glasspinnar i) jag blev snål och tänkte hela dagen på att jag skulle äta en glass på eftermiddagen. När hela långa förmiddagen gått och jag skulle hämta min efterlängtande glasspinne hade ngn lustigkurre tagit sista glassen, och lämnat ett tomt paket i kylen! Jag stirrade i det tomma paketet och kände mig lurad. Sen rotade jag i frysen i hopp om att hitta 1, jag hittade en sockerfri som jag tog. Så mindest jag att jag sett en jordgubbssylt tub i ett skåp så jag gick för att hämta den och började spritsa den på min sockerfria glass, tills jag märkte att det var PLOMMONSYLT! usch och tvi. så var den glassen förstörd, så kan det gå när man är snål.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Snusa inte i dej för mycke målfärg bara, bebben kan tycka blää...Håller mina moderliga tummar med hopp om att det blir en riktig A-baby! :-)
Britt-Mari

Mia sa...

Jag är nog försiktig :)