Student

Imorse var jag väldigt pigg, vaknade lite före fem då Tim sku ut. Efter att jag släppt ut honom låg ja o vänta på att Deas väckarklocka sku ring så ja sku få lite sällskap. Som tur var somna ja om efter att dea for ti jobb. Sov typ 11 timmar inatt, plus att jag igår tog två tupplurar mitt på dagen! Men idag skall jag försöka att vara vaken hela dagen. Kan bli lättare då ja ska träffa tjejjerna senare idag, sedan skall jag målamålamåla.

För ett år sen blev man student, på ett sätt känns det som en evighet sedan men ändå så minns jag det som det var igår (nästan) Först när vi var i skolan och rektorn höll tal så att pappa somnade hela två gånger under dimissionen. Studentfesten här hemma när de kom en massa folk, vissa som man kände mer och vissa mindre. När jag äntligen slog mig till ro på soffan och hade bytt kläder kom den sista. På kvällen var det middag på skolan där vi delade bord med Made, Mathias, Jasse och hennes mamma, Dea får en hostattack mitt i middagen. Man börjar känna sig smått rund under fötterna. Efteråt hoppar vi alla (utom Jasses mamma) in i Deas bil och kör runt på gaturally i stan, hör på musik, sjunger och dricker champong. Skulle jag ha bärbara datorn ikopplad kunde jag lägga in bilder, men det har jag inte. Sen kommer vi in i konstiga kretsar och hamnar i ett församlingscenter? där vi börjar dricka te. Made och jag försöker hålla god min och lyssna på vad som sägs, annat är det med Dea och Mathias. Vi får höra om synd och förlåtelse tills det blir för mycket och vi går ut. Kanske till Netti? Eller så for vi raka vägen till Melody. När kvällen är slut har jag skoskav och går barfota hem. Kan inte berätta mer detaljerat eftersom allting gick så snabbt. Men otroligt roligt var det :) Huvudvärken dagen efter kan bortförklaras med champagnekorken som träffar min panna.

Inga kommentarer: