Sugproppen

har varit slö med att skriva blogg på sistone, och jag har inga ursäkter till varför jag inte skrivit. Men tänkte snabbt slänga ihop ett inlägg för att gå igenom de senaste händelserna, både för att påminna mig själv och andra.

Förlossningsförberedelse. I lördags var jag och Dea till BB på förlossningsförberedelse. De bjöd på saft och kex som ingen vågade ta av, gick runt på avdelningen och visade de olika förlossningssalarna och visade en film som handlade om hur epidural går till. Jag tyckte det var bra att de strävar till så att man som först föderska ska ha tillgång till ett familjerum då bebisen är född. Familjerummen var enkla med en dubbelsäng, bord, skötbord och egen dusch och wc. I förlossningssalarna visade de olika grejjor som kan behövas, som ex. sugpropp och en tång. Jag hade föreställt mig att sugproppen såg ut ungefär såhär:


den såg ut ungefär så, men den visade sig vara väldigt liten och smidig, en miniatyr altså och inte samma material och färg. Så den var inte alls så hemsk som jag hade föreställt mig, den här ovanför skulle man inte vilja ha ngn närkontakt med. positiv upplevelse alltså. Mera saker om bb minns jag inte nu som jag skulle komma ihåg som något speciellt. Jag vet iaf. hur jag hittar där så jag inte i misstag råkar föda på fel ställe.

Shopping. Denhär veckan har jag shoppat massa beibi kläder, och det var roligt. Jag shoppade t.o.m två dagar i sträck, ordentligt. Shoppingen startade i måndags och slutade igår. Dag 1 gick jag i affärer i jeppis, alltså lindex och kapp ahl (!) för att söka beibikläder. Beibin har nu minsann byxor så det räcker. Hon släktas väl sin mor som älskar att shoppa kläder, speciellt då byxor finns det ett helt lager av i olika färg och form. Man måste ju ha att välja på och beibin måste ju kunna matcha mamman och pappan :D På kvällen for sofi och jag på lundmyr of sweden party. Där jag köpte en body och ett par byxor. Sofi köpte lika men med annan text på och byxor av annan färg. På måndagen hade jag mamma som sponsrade stor del av shoppingen :) tack snälla mormor. I tisdags var jag och dea till kokkola och shoppade lite mer, klänning, byxor, kofta osv ... köpte jättesöta Polarn o. Pyret kläder som jag kan ta me till bb och lägga på vid hemfärden om vädret tillåter. Nu har jag shoppat klart och känner mej ganska långt berädd. Men blöjor har jag faktist inte köpt ennu. Nu har jag även hittat min kamera och tänker försöka lägga in några bilder med jämna mellanrum.

Annars har det inte varit någonting speciellt. Jag fortsätter med att fixa vid huset, springa på kaffe och jobba. Men mina 3 timmars tupplurer har jag slutat med. Idag har jag varit ledig och varit vid villan på morgonen och eftermiddagen. Har även suttit på Netti terassen och druckit pepsi med Julia. Skönt och hade en väldig sommarfeelis. Nu skall jag väcka Dea för jag vill ha sällskap. Godnatt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Kan no vara att man int sko vila ha så myki me hade sugproppen att göra.=) Du e no lustig.
/Deaaar