365

I lördags hadd jag o Dea vari förlova i 1år. Tänk vad tiden går snabbt, o myki hinner man med! O när man har vari ilag en längre tid kommer man in i speciella rutiner. Dea kommer t-ex- alltid med en färdig laddad tandborste till mej när han själv ska borsta tänderna (OBS endast på kvällen, när jag måste stiga upp kring 05 på morgonen för att borsta tänderna har det gått för långt), Dea far helst int o sova om jag fortfarande e upp, tankar min bil (men jag betalar). Ja listan e lång på saker som bara händer för att man har blivi van att de ska vara så. Så bara för att överrask så ska jag fara o sova så tidigt ikväll å se va som händer. <3

I fredags fick vi sällskap av Made, Matti o Mitchie. Vi grilla gott, fiska o spela Alias. Vi fick ingen fisk, men de va no några fiskar som smaska på maskarna som vi hadd. Men de va faktist ganska skönt att int göra nå speciellt utan bara vara. Timmen va slut efter att ha lekt me Mitchie så vi fick sova ganska läng på lördag, dea hadd mena koma me frukost på sängen, men ja vakna då han tala me Timmen. :b Nå läng o läng sov vi nu int men ti 10 iaf. Då for Dea o Timmen på läng o jag cykla med di. Kommer nog int att ske pånytt. Sadeln på cykeln var så obekväm så ja har int vari me om nå värr. De va mammas cykel å den passa int alls. Visst int hur ja sku kuna sita i jobb nå men ja klara e me nöd å näppe. Nästa gång ja ska me tar ja mopopeden. Vi fick besök av Jolle o Karolina senare o då vi fiska fick jag en liten fisk som va silver o Karolina fick 2 gäddor. Jolle o Dea blev, märkväl, utan.

Ikväll ska vi måla lite o städa vid fammos o faffas. Tapeterna har vi börjat fundera på men ingenting är klart ennu. Vi börjar med vitt mål.


2 kommentarer:

Monica sa...

Kolla bara så det int e balsam. Du vet balsam o balsam o balsam i vår dusch.....:)

Mia sa...

ursäkta mor men ja tror inte ja fatta skämtet :b