Hiss/Diss?

skall jag börja med det som är bra eller det som jag inte gillar. för att göra dehär till ett trevligare inlägg så börjar jag att vara negativ.

HISS & DISS
Prisma. Som många vet så handlar jag och Dea nästan alltid på Citymarket eftersom vi får PLUSSA poäng därifrån. Men idag skulle vi och kolla på tapeter till Prisma, då jag märkte att det faktist finns det mesta vid Prisma, allt från renovering till baby-kläder. Vid Citymarket är utbudet inte alls lika stort. Bra prisma, bra. MEN. Nu skall jag inte skryta för mycket. Då vi kom med våra mjölk, sallad & frukt till kassan visste man ju inte vilken kassa man skulle våga ta. En kassatant såg surare ut än den andra (påstår inte att alla kassabiträden är sura men vääääldigt många). Tillslut valde vi den som vi trodde gick snabbast och kom fram till en suris som troligen funderade varför vi måste komma med våra få varor till hennes kassa och sa surt vad det kostade. USCH för betjäningen, kändes som man inte var välkommen pånytt. När man kommer till ex. strandis eller annan småbutik så kan man ju säga vad som helst och be om en taivägkaffe utan att ens då få en sur min. betjäningen på stormarketar = diss.

DISS
att vissa lärare inte kan informera elever bättre om vissa saker utan säga först när man frågar då det kanske är för sent. Och inte ge tillräckligt bra handledning utan förvänta sig att eleven skall ställa sina planer efter dem.

HISS
Den nya versionen av mammalådan. Jag var en aning skeptisk mot den då jag hörde om den men när jag hämtade den och öppnade den blev jag faktist positivt överraskad. Fina kläder (ex L&B dräkter) med fina färger och med söta gubbar och djur på. En sak jag inte kommer att använda ur den är: återanvändningsbara blöjor. jag är inte så snål att jag börjar tvätta och använda på nytt, de är inte så dyra och de är inte föreviga. plus att det känns ofräscht. Saker jag inte hade förväntat mig att få: glidmedel & kondomer. kondomerna skulle kunna höra till en pappalåda plus att de knappast var av bästa kvalité. och de kändes annars också som ett stort frågetecken. och jaa, glidmedlet, vad skall man säga? det är kanske inte det första man tänker på att man skall få.

HISS
att ha fått tillbringa hela kvällen me Pammen och prata strunt. :)

Inga kommentarer: