ou leeris

Jag o Dea har varit på mat till O'Learys idag, dea bjöd :) när vi kommer hem kom tvättmaskinen glatt emot (den hade blivit lämnad ensam hemma då den sentrifugerade och gått iväg.). jag tyngde mig själv och bebisen förbi tvättmaskinen eftersom jag såg fram emot ett efterlängtat wc-besök. men den förbannade tvättmaskinen hade förstört all belysning i wc:t oxo, lade jag märke till då jag skulle tända lampan. vet inte hur men säkert hade en PRÅPP eller en SÄKRING gått. så nu e vi utan tvättmaskin och lampor och ännu värre, HÅRFÖN, för en tid.

Jag och dea har äntligen bytt försäkringsbolag, från Tapiola till Lokal försäkring. Vi har haft försäkringarna i Tapiola från januari till nu, o vi böt för vi palla int me tapiola. Di vet int va di håller på me, skickar kravbrev och pengar och vet inte själv vad dom håller på med. Beibin är även försäkrad (som tur e, försäkringen skall vara gjord minst 3 mån. före beibin e född, annars får man int den före efter att beibin e 2 år? eller 2 månader? om ja fattat saken rätt).

Inga kommentarer: