redo?

Har inte skrivit på länge, jag har inte hunnit pga. att vi flyttat till mammas o pappas (de är på villan) i väntan på att flytta till vårt nya hem. För de som inte vet skall vi flytta till Fammos o Faffas gamla hus eftersom de skall flytta till en lägenhet och inte behöver ett så stort hus. Vi skall bo på "mitten våningen" och tapetsera och måla om där och bo där då tills vi bygger ett nytt, eget. :) skall bli skönt att slippa lägenhet och hyra plus samtidigt spara pengar.
annars då, ingenting nytt. Jag kan fortfarande sova hur som helst utan att beibin säger till, förutom då helt på magen, men halvt på magen kan jag. Jag har shoppat beibisaker och börjar nästan känna mig redo. förutom att jag först vill flytta och laga klart där. Min mage är inte såå stor som vissa kan ha i dehär veckorna och jag får ofta höra att den är liten. men vänta bara, det kommer ska ni få se. Imorgon ska jag till Hellman, han skall kolla så beibin ligger rätt väg och så att allt är okej DÄR. Det känns bra att fara privattill gynekologen och inte via sjukhuset. Om man t.ex. far som vanligt via råddan till fingret i dosan (läkaren i stan-fikre) slipper man bara på 2 ultraljud, det sista runt vecka 20.Då har man alltså bara gått halva tiden och får inte fara på flera, om det inte är nödvändigt förstoss, men det kostar iaf. Personligen tycker jag det skulle kännas otryggt att inte få fara på flera, man vill ju veta så att man inte öppnat sig och så att beibin fortsättningsvis mår bra. Hellman får man fara till 4 gånger + mer om det är nödvändigt. plus att man får massa bilder och jättebra information, vilket jag inte tyckte att jag fick då jag var till stan. Nog om det.

1 kommentar:

Anonym sa...

Håller helt med att det är dåligt att man bara slipper på 2 ultran via sjukhuset. Men det är bara att fara privat & det kostar no int så myki heller :) Fast visst sko man känn sig "tryggare" & bekvämare att gå privat från första börjane.
/ Linn