OVANOR

Utan att jag själv alltid lägger märke till det gör jag massa saker som kan anses som ovanor. Om någon t.ex. har nånting mellan tänderna, etta örat större än det andra eller snor i näsan kan jag knappt prata med personen i fråga utan att stirra lite för mycket och då bli lite för okoncentrerad. Men den saken har faktiskt blivit bättre. Om någon t.ex. rapar och tror att ingen hör kollar jag med en gång på personen och ser frågande ut, (Jasmine vet, haha). Om någon slår huvudet eller halkar skrattar jag helt säkert, men bara för att det kan se lustigt ut. Utifall att personen i fråga inte skadat sig nämnvärt alltså. Och om nån säger emot nånting jag är säker på och det visar sig att jag hade rätt kan jag inget annat än smygflina eller säga jag sa ju de å

Om jag vore den personen som slog huvudet och någon skulle skratta, skulle jag troligen bli ganska förbannad. Skulle känna mig obekväm om nån tittade på mina tänder. SÅ. Vart jag ville komma var att jag tänkte att nu i December skall jag försöka undvika dessa ovanor, och då bli EXTRA SNÄLL I JUL!

Inga kommentarer: