HEMMA

Nu är vi hemma igen, eller vi kom hem igår kväll, efter att ha shoppat i Haparanda med K&J Åkte i fredags på eftermiddagen och kom hem då igår. Så nu ha vi allt färdigt till flytten, endast en matta återstår. Och det bästa av allt var när vi kom hem och åkte en sväng via slottet var köksskåpen, köksön, hjälpköket och skåpen i tamburen och sovrummen på plats! Min pappa och sambons pappa hade jobbat hela lördagen och fått klart allt. Jag blev så glad och tacksam så jag tänkte börja tjuta, det var verkligen nära att jag släppte några krokodiltårar då igen. Ingenting jag skulle kunna säga eller göra skulle bevisa min tacksamhet över att de hjälp oss så mycket de gjort, och ännu till slita där när vi var bortresta v! Allt har ju gått så snabbt om man tänker att grävarbetet börjades i Maj i år!

Hursomhelst så hittade vi en säng till Amelina (inte madrassen då), några förvaringsmöbler, tv bord och mycket annat smått! Så nu är, som redan skrivet, allt klart. Farsdagen till ära har vi firat sambon, moffa och faffa. Jag köpte ett (enligt mig) supersnyggt armband till sambon av märket Aagaard, visar kanske nån bild nån dag. På tisdag fyller sambon vilket som påminner mig om att vi firar 3 årsdag vilken dag som helst, hjälp vad tiden går fort! Det känns ju nästan som det var förra veckan vi träffades då han då fyllde år. OMG.

Nu sitter jag här och funderar om jag skall visa några bilder på köket osv. Det saknas fortfarande handtag och sånt och golvet är täckt framför skåpen i sovrummen. Så heter det ju att man inte skall kolla på ett ofärdigt arbete? Iofs. har jag ju hela tiden visat bilder från huset då det varit oklart. Men frågan är om jag skall visa er bilder nu fastän det inte är klart, eller skall jag vänta tills allt är på plats och vi flyttat in? Och ja, jag förväntar mig att ni säger era åsikter angående det.

4 kommentarer:

Anonym sa...

visa gärna foton under byggets gång! :)

Mimmi sa...

ja,ja, ja! bilder! :D

Helena sa...

Ja, det har verkligen gått fort för er! Vi började gräva i juli.. och vi gräver fortfarande, hihi.. Men som de säger, den som väntar på nått gott, väntar ALLTID för länge!

Det är så klart att du ska visa bilder innan det är färdigt!

Anonym sa...

Visa gärna bilder från bygget även om det inte är klart. Var hitta du annars Aagaard smycken?