JAG TÄNKTE

Nånting annat nytt kan jag inte dela med mig av än lite som jag tänkt på idag. När jag är mitt upp i allt slaveri (jobbet) tänker jag väääääldigt mycket på allt möjligt. Och idag kom jag än en gång på mig själv tänka nånting genialiskt. Alltså, det finns ingen chans i världen att nån kan komma överens med alla. Eller kan det? Finns det nån som helt ärligt öppnar sig för alla och aldrig kommer i obalans med nån? Jag kan inte tro det, ibland stöter man ju faktiskt ihop med nån som man ganska fort märker att man inte passar med. Vissa personer är man så olik att det bara-inte-går. Hur man än försöker så finns det alltid nånting där emellan som man blir påmind om, olika sätt att tänka på saker. Vissa anser att allt skall vara som det alltid varit och vissa bryr sig inte, andra är man bara så olik och har olika syn på livet. Kanske angående intressen, religion eller annat. Ibland går det bara inte att komma överens fastän man verkligen vill/tror/försöker. Det är då jag brukar tänka: bättre fly än illa fäkta, (okej typ det, jag blev ju också nöjd att jag får låta klok och lägga in ett ordspråk!) och med det tänker jag att det är lika bra att skita i (ursäkta ordvalet) allt och gå åt ett annat håll/ignorera personen än att försöka och försöka och försöka och innerst inne veta att det hjälper ingenting. Endera är man på samma ruta som när man började diskussionen, med olika åsikter men ingen ger sig. Det går bra men kommer troligen att hända flera gånger. Eller så är båda parterna fly förbannade men låtsas dölja det, ibland lyckas man, ibland inte. En tyst stämning kan dessa gånger uppstå. Lika bra att vända det döva örat till eller helt enkelt gå bort för en dag kommer det kanske att hända nåt som får en (mig själv) att tappa kontrollen och säga nånting som kanske är lite väl onödigt, och den dagen jag gör det får jag sedan fundera om det var mitt-fel. Nåja, som tur är så finns det väldigt få som man inte går ihop med, men alltid måste det ju finnas nån. Tror jag.

Och imorgon tänker jag: varför skrev ja dehär?????

Inga kommentarer: