Amelina sover sin eftermiddagstupplur, och istället för att börja med dom vanliga sysslorna som att diska, plocka kläder och tvätta kläder kommer jag idag att dricka en stor mugg kaffe och se om varukorgen på nelly.com fortafarnde är min vän. Oj, jag korrigerar: skulle ändå inte kunna tvätta kläder eftersom (TADAA) nån propp har typ gått sönder så vi har ingen elektricitet i källaren för tillfället. Så för att kunna hålla maten i frysen fryst går det nu en skarvsladd ner till källarvåningen, WUNDERBART! Nå, jag har bestämt mig att jag har till klockan 13,45 på mig, sedan måste jag få igång nån mat tills min hungrige sambo kommer hem en sväng innan han skall iväg igen.

På fredag skall vi till Ikea en sista gång och handla resten av allt vi kommer att behöva, vilket är mest småsaker nu. Men vi saknar fortfarande en säng till Amelina och nån förvaringsmöbel som man lätt kan slänga in alla sakerna i. Exakt hur den skall se ut vet jag inte ennu. TILL VARUKORGEN

2 kommentarer:

Unknown sa...

Slemproppen?

Mia sa...

Hoppas int för he va Dea som berätta åt me att proppi hadd fari!