HEJDÅ CIGARETTER

Och plötsligt är jag i denhär situationen när jag skall sluta röka. Funderade länge och väl innan jag skrev detta inlägg eftersom flera av er kanske inte ens vet att jag röker och utifall att jag inte skulle klara det (vilket jag tänker göra) så skulle det vara pinsamt. Men jag bestämde mig slutligen för att inte bry mig utan ändå skriva. Och som det går nu, bra. Men som det känns, dåligt. Jag känner att det är totalt onödigt och att det absolut inte är värt det och att jag egentligen inte vill. Och det känns omöjligt. Hur skall jag klara det, vad skall jag göra efter kaffet och inte kan man ju ringa nån och fråga "hej, kan du kom å se på mig i ca 5 min?". Det gäller väl bara att vara arg på sig själv och visa att man kan stå emot, fast hur mycket jag ändå vill. Tänk att jag återigen är i denhär situationen, jag slutade ju röka när jag var gravid men började sakta men säkert igen. Så egentligen borde jag ju klara det? Förresten så lovar jag inte att sluta och jag kommer visst att unna mig en när jag tycker jag är värd den. Men det är en stund till det... Dagens idoler är Erica,Pammen och Nina

4 kommentarer:

Heléne sa...

Strongt... jag borde också, men det ÄR svårt. Har själv slutat ett par gånger och det gick nog bättre efter en vecka eller två...! Håller tummarna och kämpar med i tanken :)

Annika sa...

du klarar det nog :) jag bolmade för fullt innan jag väntade Adrian, när jag sen blev gravid kastade jag paketet och det var av nån aning superlätt att sluta då. Efter det har jag tagit ett bloss för att se om det var som folk sa att det då smakar skit och fy tusan att det gjorde. Kände en lättnad över att jag inte missat nåt. Nu njuter jag kaffet och inte kaffe för att få röka en cigg. Det gjorde jag inte förr. Härligt! Så jag hejar på dej :)

Pamela sa...

HEJJA VÄNNEN DU KLARAR E ! LIVET E SKÖNT UTAN CIGARETTER MAN KÄNNER SE SÅ FRIII :) HE TI KÄMP PÅ BARA. HE NO BA TI RING ÅT ME Å HÄRI OM DU E ARG TÅ DU HAR ABSTINENS SÅ KANSKI E KÄNNS BÄTER <3

Mia sa...

Tack för uppmuntran. Skulle inget hellre än att gå ut och ta en cigg nu och på något sätt tro att allt man funderar på flyger iväg men det skulle ändå inte gå så jag får väl hitta på nånting annat istället. <och tack Pammen att ja får ring åt dej, men ja ska för en gångs skull försök att int släpp ut mina agressioner på nån annan än den som e värd dem, alltså jag själv!