saker att tänka på och göra

Idag har jag druckit allt för många kaffekoppar och sett alltför mycket på tv. Vet inte varifrån mitt nutida kaffeberoende kommer ifrån? Kanske jag blir så trött i huvudet så jag nuförtiden behöver koffeinet? vem vet. Rekordet är 5 kaffekoppar på en dag vilket slutade i förbannat magknip.

Kollade idag på the Tyra Banks show där hon intervjuade 14-15 åringar som jobbade som strippa/prostituerade! Flickan som försörjde sig som strippa tyckte att hon hade mkt som många flickor i hennes ålder inte har som t.ex. en ford mustang och två lägenheter. Men jag skulle säga att vad hon inte hade är ett normalt liv. Hon var väldigt stolt över att vara strippa trots att de flesta av hennes "klienter" var runt 40,50 år! Plus att hennes pappa inte brydde sig över att hon strippade utan stöttade henne! Hon som var prostituerad var 18 och hade hållit på sedan hon var 14 år och trodde inte att hon skulle bli 22 utan att hon skulle bli mördad före det. Hon hade blivit kidnappad och våldtagen 15-16 gånger. Tyckte synd om de stackars flickorna men kunde inte hjälpa att se på det... Efteråt började top model och jag var tvungen att släpa mig från tv;n för jag hade då suttit som fastklistrad en länge tid.

Nu ser jag då på idol, med ett öga. Förutom då Geir rönning sjöng, då tittade jag inte alls eftersom han sjöng enligt mig så otroligt bra men då är han ju inte så fin som vissa att se på.. Så jag tittade bort och lyssnade istället. I idol tycker jag att någon ung, fräsch och ny bör vinna och definitivt inte någon som redan är känd. Den som vinner bör förutom att sjunga bra, vara ung och snygg. T.ex. Alice eller Olle.

Inga kommentarer: