Fredagsmys

Fredagsmys till ära ligger bebisen i vagnen och mamman sitter vid datojn och kollar husmodeller och tänker skriva en blogg om just hus och beibin i fråga, pappan kom just hem från hockey!


Beibin, som fyller två veckor idag somnade just och hade varit vaken sedan runt 5! Vi har suttit och tittat, bytt blöjor med behov av den större sorten ända upp på ryggen i och suttit vid tissi. Så fort jag tror hon somnat och jag försöker haka loss henne hugger hon i igen, och om jag mot förmodan fått henne i vagnen så att hon inte vaknat sover hon i högst 10 minuter och vaknar sedan och är mycket mycket arg eftersom hon har blivit utelämnad och är ensam i den stora vagnen. Så då tar jag upp henne och vi kör samma race igen ... Annars är hon snäll och gråter inte förutom då hon är hungrig eller blivit bortförd till Purmo (= vaknar ensam i vagnen).

Rådgivningstanten var hit på hembesök igår. Hon (beibin alltså, inte rådgivningstanten) har hunnit gå upp 400 gram sedan vi kom hem från BB. alltså på 9 dagar :D Duktig flicka! Hon använder ännu kläder i storlek 50 fastän hon är så lång som hon är. Vissa kläder märker man att armarna är lite för korta. Hon vaknar en gång per natt, runt halv 4. Då skall hon ha mat och somna på samma gång hon äter. För att undvika komplikationer är det bäst att låta henne sova där hon sover och inte flytta henne. Hon blir ju som sagt lepsen om hon måste sova ensam medan jag och dea sover tillsammans!


Huset som jag tittar på är från Kastelli och modellen heter Valokaari :) Men vi har mixtrat ihop 2 ritningar som vi vill ha det, kommer nog troligen att ta en stund tills vi bygger eftersom jag inte har något jobb. Vi vet var vi skall bygga, bakom mamma och pappas så vi har nära till vattnet och sjöutsikt ;) TYP. Men om man börjar planera i tid går ju allt som smort då man väl får börja. eller?

Kollade i mina fotoalbum idag och hittade bl.a. denhär lappen som jag tydligen skrivit 1997. För den som inte ser så står det att jag skall gå och sova. Mamma berättade att jag som liten gjorde allt fel väg och det syns ju verkligen! Här har jag börjat i vänster sida och skrivit mot höger plus att bokstäverna är lite fel svängda. men om man läser via en spegel blir det väl rätt väg? tror inte jag skulle klara av detta idag ;D

2 kommentarer:

angelica sa...

Oj hjälp va tiden går! Hade ingen aning om att du hade fått en söt liten baby :) nå nu vet jag ju iallafall, o lycka till me allt! ^^ :) kram!

Mia sa...

Tack :))