Magbesvär

Stackars liten har ont i magen. Rullar ihop sig och gråter och pruttar... Och sen har hon inte uträttat behov 2 sen i söndags ... Nu har vi köpt en ny tuttflaska som hon inte drar in nån luft i, några slags droppar som skall minska luften i magen (vilket hon har massor av), och Rela drops som skall göra att hon uträttar behovet. Vi får ta en sak i taget.

Igår var vi till rådgivningen, hon väger nu 4,07kg och är 55,4 cm! en lång och smal en. men söt. Rådgivningsbesöket gick väl inte som jag hade hoppats. Hon var arg och skrek så ingen hörde vad man tänkte och vi fick skrika för att överrösta henne. Jag fick ta till att sjunga hennes favoritlåt, som tydligen oxo råkade vara rådgivningstantens favoritlåt. Då jag började nynna blev tanten tyst, stilla och röd i ansiktet och såg en aning fundersam/ledsen ut. Hon berättade strax efteråt att låten påminde om hennes mamma, men sa inget mer. Jag tänkte att kanske bäst att jag inte nynnar mer så det är flera som gråter. Så jag tog till ett säkert knep och lag henne till tissi. Då tystnade hon.. Efter det besöket var jag ganska glad att slippa till Julias en sväng på kvällen :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Usch hemskt me magknnip!Ja fick ett tips att sätta lite salva på ett av ditt finger,massera sakta vid ändtarmsöppningen så det stimulerar o oftast börjar di *kakka* då..Min son håll upp me kakkas i en vecka,o det hjälpte..rela droppor har int funkat i detta hus bara blivit värre!Hoppas att hjälper åt er tös !Å jummpa me magen varje dag o gasen slipper ut!Lycka till!

Mia sa...

Hej, och tack för tipset! Problemet är löst, vi testade typ samma sak men använde febertermometern istället för fingret. Och det hade snabb effekt! :)

Anonym sa...

Va bra!Man oxå ta me örontops,får vi ta till nu som då!!