"ensam" hemma

Nu är jag och Amelina ensamma på dagarna / kvällarna eftersom Dea har börjat jobba. både könt och spänt. Skönt att faktiskt få känna sig lite "ensam" och ta det lugnt, men spänt eftersom jag nu har hela ansvaret själv! Men jag har ju mommo och moster nära till hands. Snart får jag oxo börja träna på allvar, skall börja smått denhär veckan med att jogga lite och ikväll skall jag försöka mig på en cykeltur .. vi vet ju hur min förra cykeltur slutade, i katastrof :b Men skall bli skönt att lufta av sig en aning.

Vad gör man på mammaledigt förutom att man skall ta hand om Amelina? Känner stress för disk, hundhår på golvet, tvättmaskiner som är ohängda och kläder som är på tvättstället. hur skall man hinna med vanliga sysslor? Vågar man springa ner i källaren efter tvätten eller mat från frysen utan att hon hinner vakna och känna sig utlämnad? det är kanske sådana saker man borde göra istället för att blogga?

1 kommentar:

Unknown sa...

wohoo va kul vi ska ha! ja komber me på lenkki (utan båånvagna) tå du far :) ja komber no ti gymmi å tå du e redo men som sakkt...