TORKA

Nu kommer jag att skiva ett inlägg utan bilder och endast med mina egna åsikter så läs till slut eller sluta med en gång. Jag diskuterade med min kära vän Pamela idag om att all sorts ork, inspiration och vilja att blogga o-finns. Så kanske man borde göra en blogg med lösenord eller bara låta inbjudna läsare få läsa så man inte har den hemska pressen över att skriva eller behöva tänka på att inte skriva vad som helst.

För det första har jag mycket annat att tänka på och göra. Som att umgås med familjen, inklusive djuren som tar ganska mycket tid, umgås med vänner, hålla huset i ordning och ibland inte göra nånting alls. Bloggen lämnar lite bakom, samma att läsa andras bloggar. Förlåt kära vänner men jag hinner inte alls med lika bra som tidigare. Och för det andra, vad skall jag skriva om? Det finns hur många som helst super-bra mammabloggar så att satsa på att skriva om Amelina vore nog att ta mig vatten över huvudet. Huset är klart och vad skall jag då uppdatera er om och visa bilder på? 2 hundar har vi ju som ni säkert inte missat men vem skulle i längden orka se på bilder på dem tagna från olika vinklar? Det skulle jag ju inte ens själv. Sen har jag ingen sån förmåga som vissa andra har som kan skriva om sin dag och få det att vara intressant. Så intressant liv har jag inte. Inte heller kan jag skriva om att min mor tycker att min handstil är som en första klassists eller att jag än en gång krympt en tröja.

Så nu skall jag för det första försöka ändra lite stil här och sedan se om inspirationen kommer tillbaka, om inte får ni nöja er med att läsa om lite vad som helst och det kan ibland vara tråkigt eller ibland nånting fruktansvärt bra. Tack för mig och trevlig påsk!

Inga kommentarer: